fbpx

Portret Andu Sports: Pentru o istorie ce merită repetată, lucrează cu oameni de calitate

Portret Andu Sports: Pentru o istorie ce merită repetată, lucrează cu oameni de calitate

Doamna Teodora Lazăr a fost parte din familie, a măsurat, a corectat, a învățat și ne-a ajutat să învățăm și noi, din primele zile ale brandului românesc Andu Sports. Din 1997, când se cânta Barbie Girl și mergeam să vedem Titanic, doamna Lazăr Teodora a făcut haine românești de calitate alături de noi.

De ce e important să ai în echipă oameni care sunt alături de tine de la început?

”Deoarece te ajută să păstrezi valorile și viziunea firmei pe aceeași traiectorie.”

Mai ales acum, în aceste vremuri când Grija se extinde de la ceea Ce faci, la Colectiv și la Clienți. 

În scurt timp, doamna Teodora se pensionează, după 40 de ani de atenție la detalii și 23 de ani de Andu. Felicitări!

O întrebăm astăzi cum recunoaștem hainele românești de calitate și cum se poate să fii prezent zi de zi cu focus 100% acolo unde echipa și marca devin a doua casă. 

sursa
  • De ce ați ales meseria aceasta? 

 ”Am ajuns pe drumul acesta pentru că mi-am dorit mereu să lucrez la mașina de cusut. Am făcut un curs, apoi calificare la locul de muncă și de 40 de ani am tot perfecționat.”

Doamna Teodora Lazăr a lucrat, înainte de a intra în echipa Andu, la Cochete Sibiu, fostul Drapelul Roșu. Printr-o recomandare, ea ajunge în echipa de 8 femei care aplicau meșteșugul lor pe haine românești 100% sub noua marcă Andu, alături de Bianca Hanea, creatoarea fabricii Andu Sports. În primele zile, un grup de 3 femei ce lucrau în subsolul locuinței familiei.

Și doamna Hanea a lucrat la Drapelul Roșu, iar trecerea la o altă firmă în domeniul confecțiilor era pasul logic astfel pentru ambele femei. 

”De acolo am făcut legăturile, și cred că am plecat pe noul drum  la momentul potrivit,” spune doamna Lazăr. 

Alături de ea, un grup de oameni care cunoștea secretele textilelor pentru a începe să facă cele mai reușite produse.  

Hainele românești încep cu echipele potrivite și puțin ”drag”

Primele textile sub marca Andu au fost pijamalele. 

 ”La pijamale m-am gândit prima dată, pentru că îți dau senzația de confort (…), care se leagă cumva cu ideea de familie, pentru că în familie, acasă, stai în pijama”, își amintește Bianca Hanea începuturile Andu.

Teodora Lazăr are și dânsa o piesă preferată pe care și-o amintește cu drag, după numărul exact de serie, chiar și 10 ani mai târziu. 

Articolul numărul 15249 i-a rămas în amintire pentru că acel model de trening de bărbat, colecția 2010, avea pachetul complet: dungile, vipușca, clinul și culorile. 

NOTĂ: Să învățăm ceva, dacă tot am dat de termeni specifici croitoriei, nu de alta, dar poate ne ajută când căutăm haine românești de calitate, la coaserea cărora s-a acordat atenție: 

VIPÚȘCĂ = Fâșie îngustă de postav, cusută ca garnitură de altă culoare la unele uniforme (pentru a masca mai ales cusătura exterioară a pantalonilor).

CLIN=Bucata triunghiulară sau trapezoidală de pânză sau de stofă, folosită ca piesă componentă a unui obiect de îmbrăcăminte sau ca adaos pentru a lărgi o îmbrăcăminte.

Fiecare piesă din fiecare colecție Andu, din fiecare comandă, devenea scopul zilelor de lucru. Și atunci când echipa avea 8 membri, și când a avut peste 100. 

  • Din colecția 2020 aveți un model preferat? 

”Anul acesta cel mai mult mă încântă echipamentele pentru sportivi. Am început să le realizăm de vreo 3 ani și implică și mai multă atenție, acele de cusut cele mai mici și culorile cele mai vii și combinate.”

Haine românești înseamnă alegeri de calitate și puțin suflet

  • Dacă ați descrie această marcă de haine românești într-un cuvânt, care ar fi? 

”Calitate. Întotdeauna a fost pe primul loc la noi. De la textilele alese, la felul cum fiecare muncitor e responsabil de partea sa, de la pornirea procesului de lucru până piesa merge călcată spre vânzare.”

Și Andu Hanea, actualul manager al companiei, are aceeași viziune: 

“Nu ne interesează să producem volume doar din dorința de a vinde volume. Acordăm foarte multă atenție întregului proces de producție precum și colegilor noștri.”

  • Ce înseamnă pentru dvs., doamnă, haine de calitate și la ce vă uitați? La ce să fim și noi atenți? 

”În primul rând contează materialul din care provine. Apoi calitatea cusăturilor. Ca să nu plesnească și să aibă rezistență, de la primul om care lucrează la piesă este nevoie să se știe ce ace alegem pentru coasere, ce ață în funcție de material.”

Există roluri pentru fiecare într-o fabrică de confecții, și fiecare are la fel de multă responsabilitate. Pentru că noi, cei ce cumpărăm haine românești sau străine, înseamnă să le simțim calitatea în purtare, chiar dacă nu știm să le controlăm la alegere sau online. 

”Când pun mâna pe o haină știu dacă cusăturile au elasticitate și haina e de calitate.”  

  • Aveți un sfat pentru cei ce cumpără?  

”Îndemn pe toată lumea să cumpere haine românești în continuare. Așa sprijinim afaceri locale. Și alegeți haine de calitate pentru corp, pentru că alegerile lasă urme pe piele, de la material nepotrivit la tratamente.”

  • Care sunt produsele pe care le purtați de la Andu? 

” Port treninguri, pijamale, tricouri … nu ai cum să nu porți ce știi că este realizat bine. Și cunoștințele mele și familia le poartă. Treningurile nu fac genunchi, bumbacul are lycra, materialul este tratat foarte bine, și mai ales, croiul clasic care ne ajutăm să avem măsuri pentru toată lumea, de la mic la XXL. Oricine vede produsele în magazinul Andu cu siguranță își găsește ceva.”

  • Care vă este cea mai frumoasă amintire din perioada petrecută la Andu Sports?

”Îmi amintesc de una din sărbătorile de iarnă în care se venea cu suveniruri, cadouri și nu știai de la cine provin. Am avut petreceri de 8 martie, de iarnă, de zilele fiecărei colege, pentru că am fost colectiv unit. Chiar și când am ajuns la peste 100 de angajați, dacă nu poți face aceleași lucruri, tot unit rămâi.” 

sursa
  • Apropo de colectiv, cum s-a schimbat viața dvs. în pandemie? 

”Nu ne-a fost teamă să mergem la lucru. Cu atenție și cu eforturi din partea firmei, ca să avem activitate, a fost greu cu noile reguli, să purtăm constant măști, dar ne-am obișnuit, e vorba de sănătatea noastră.”

  • Privind în urmă, care a fost cea mai grea încercare la fabrică? 

”Pandemia aceasta pare cea mai grea încercare, e clar. Dar și criza din 2008-2009 ne-a afectat comenzile, ca pe toată lumea. Am făcut eforturi mari ca să ținem tot colectivul în activitate. Și de aceea cred că e important să sprijinim afacerile românești în aceste momente.”

  • Un îndemn de la dvs. pentru cei care doresc sau lucrează deja în industria aceasta și încearcă să producă haine românești?

”Să se respecte calitatea produsului. Într-o industrie în care totul e mai rapid, tot mai puțini se mențin pe standarde și cred că tot calitatea trebuie să fie pe primul loc, începând cu calitatea materialului.

Părerea mea este că o dată poate că îți cumperi ceva ieftin și deloc calitativ. Dar după câteva luni îți dai seama ce ai luat și a doua oară alegi ceva care să te țină.”

Mai puțin și mai bun decât mult și slab.

  • Ce vă doriți de la pensionare și cum o să arate activitatea dvs. de acum? 

”Îmi doresc sănătate pentru a trece de pandemie și o să fiu ocupată în continuare, pentru că o să lucrez pentru mine ceea ce știu și îmi place să fac.”

Un sfat pentru orice companie și oricare dintre noi, care vrea să fie lecția acestui Portret, este exact așa cum spune doamna Teodora, mottoul activității sale de 40 de ani:

”Trebuie să pui suflet în ce faci, altfel niciodată nu ajungi unde vrei.”  

Pentru noi, la Andu Sports, dânsa a însemnat siguranță și încredere. Îi mulțumim, prin acest articol, care arată că poți face același lucru 10, 27 sau 40 de ani, la fel de bine și cu la fel de multă dăruire. 

”Nu erau lucruri făcute de doamna Teodora pe care noi să le punem la îndoială. Dânsa a însemnat echilibru între umanitate și perseverență. A însemnat, înseamnă și va însemna familie.”

(Andu Hanea, CEO ANdu Sports)

Distribuie articolul