”Fabricat în România”: cine o mai spune, cum arată și ce semnifică expresia
Acesta este un articol din fabrică, pentru a atrage atenția asupra importanței produselor, industriei și expresiei ”fabricat în România”. Din 1997, mașinile de cusut, filat, tăiat, vopsit, ambalat funcționează la Sibiu pentru a crea noi colecții sport și casual sub marca românească Andu Sports.
Chiar și criza anului trecut, deși mare provocare, a fost doar un alt obstacol peste care a trebuit să trecem și am trecut. Așa cum spune într-un interviu angajata Andu cu vechime de 23 de ani:
”Pandemia aceasta pare cea mai grea încercare, e clar. Am făcut eforturi mari ca să ținem tot colectivul în activitate. Și de aceea cred că e important să sprijinim afacerile românești în aceste momente.”
Fabricat în România a fost motiv de mândrie, a fost subiect de campanie media și este termen la care încă ne întoarcem în căutări. Și este și hashtag și îndemn la solidaritate, mai ales după anul trecut.
Trecutul acestor cuvinte este unul tot mândru de semnificație, pentru că românii au produs lucruri de calitate și cu imaginație, inovație și tehnică.
Iar viitorul pare la fel de optimist, cu toate încercările actuale.
Câteva date importante despre fabrici, producători și produsele cu eticheta
”fabricat în România”
1. Conform Wikipedia, principalele exporturi ale României sunt cele de: automobile, software, îmbrăcăminte și textile, mașini industriale, echipamente electrice și electronice, produse metalurgice, materii prime, echipamente militare, produse farmaceutice, produse chimice fine și produse agricole (fructe, legume și flori).
Andu Sports exportă en gros în Ungaria, Germania, Austria. Urmărim cu atenție trendurile internaționale și concepem colecții sport pentru echipe, cu design unicat și complet personalizat. Iar colecțiile casual sunt apreciate pentru confort, calitate și materialele folosite, constante în procesul nostru de lucru și colecțiile finale.
2.Aproape de clienți, de mediul de afaceri și de comunitate sunt caracteristici definitoriii pentru un brand local cu tradiție.
eMag a lansat în 2017 programul Deschide România, pentru produse locale și în 2020 a depășit pragul de 2.000 de producători din toate județele țării și peste 570.000 de produse disponibile și cumpărate constant de utilizatori.
Așadar, oferta este mare, pe măsura creativității specifice poporului nostru.
Și produsele Andu Sports sunt pe eMag, pentru că am mers acolo unde simplitatea comenzii a fost solicitată de clienți sau colaboratori.
Venim aproape de partenerii care doresc la rândul lor să facă afaceri în domeniul fashion, prin echipe specializate și site dedicat de vânzare en gros, pentru vânzări articole de îmbrăcăminte B2B.
Avem în țară 200 de magazine partenere și constanța ne ajută să îi ajutăm.
Activitatea online ne permite să devenim instant răspunsul la căutarea ”fabricat în românia”, constant în topurile motoarelor de căutare. Iar pentru că suntem implicați în comunitatea locală din Sibiu de 23 de ani, păstrăm încă un magazin fizic, în care rulăm constant promoții.
3.În ţara noastră se fabrică produse care ajung în aproape 200 de ţări din întreaga lume, dar ”fabricat în România” este și succesul talentelor din sport și științe sau literatură, care au ajuns la lumea întreagă.
România are patru laureați ai Premiului Nobel: George Emil Palade (medicină), Elie Wiesel (pace), Herta Müller (literatură) și Stefan Hell (chimie).
În sport numele sonore sunt de ordinul sutelor.
Este și cazul baschetbalistului Vlad Moldoveanu, care după ani de succes a revenit în România și face mai mult decât să joace. Am lansat împreună un brand dedicat pasionaților de sport și un stil de viață activ.
Vârful Moldoveanu este mai mult decât echipament cu origini de campion fabricat în România. Acest brand reprezintă și o viziune pentru viitor:
”Vreau neapărat să ajut viitoare generații de baschetbaliști și baschetbaliste să viseze sus și să simtă că există susținerea necesară pentru a ajunge la un nivel înalt.”(Vlad Moldoveanu pentru baschet.ro)
4. Fabricile și producătorii locali au primit un boost de ajutor odată cu lansarea campaniilor #CumpărăFabricatînRomânia, sau #CumpărăDeLângăTine susținute de personalități sau companii românești.
Dar ajutorul a fost reciproc. Mii de fabrici s-au adaptat pentru a face măști, combinezoane, soluții speciale, toate pentru efortul de a depăși criza sanitară. Așa a devenit ”fabricat în România” și un motiv de solidaritate națională în fața unui eveniment mondial.
5. Made în România trece prin schimbări.
„80% din produsele„ fabricate în România ”sunt de fapt fabricate pentru export”, spune Elena Stoica, președinte al Asociației Confecționerilor din România.
Haine de la mărci precum Louis Vuitton, Chanel, Dolce & Gabbana, Zara, Stradivarius, Dorothy Perkins, River Island sau Massimo Dutti poartă eticheta „ made in Romania ”pe produsele lor. Trecutul a fost unul al exportului care folosea această etichetă pentru a da garanția calității.
Și de la un trecut în care marca aceasta este recunoscută mondial, cu peste 500.000 de postări pe Instagram, acum #fabricatinromania mobilizează și noile generații, pasionații de casual și un lifestyle sănătos, cu pretenții mari de calitate și confort.
Cu mesajele venite după pandemie, cu o creativitate deosebită a producătorilor și cu peste 50.000 postări pe acest hashtag, declinările termenilor ne indică aceleași lucruri:
- Căutăm produse locale
- Ne mândrim cu produse românești
- Avem maeștrii în fiecare domeniu creativ
Fabrica Andu și brandul Andu Sports vor continua să ofere Garanția calității venită odată cu expresia Fabricat în România. Vom fi în continuare implicați în comunitatea locală, vom menține obiective pentru export, vom fi alături de afaceri locale și antreprenori ce caută soluții.
Și mai ales, vom continua să facem ceea ce ne definește din1997:
”Ne axăm pe articole vestimentare din fibre naturale și ne dorim să generăm trenduri pe piața locală. Folosim materie primă și materiale de calitate, pentru că acestea sunt valorile noastre. Afacerea noastră trebuie să rămână una “curată” atât pentru mediul înconjurător cât și din punct de vedere al eticii de lucru.” (Andu Hanea, CEO Andu Sports)
Mai citește și:
Sport iarna: sfaturi, idei, echipamente
Cum și de ce să faci sport acasă: de voie și nevoie
5 lecții pe care le luăm cu bucurie pentru sănătatea copiilor