Cum crește un ”Brand Românesc”: haine sport din ‘97 și cum Voi sunteți Pasul spre Viitor
Anul pandemiei a schimbat cifrele. În loc să celebrăm noi ani de la înființare și noi clienți pe liste, pe social media și pe colete, ne-a reamintit ceva: un brand românesc, haine sau produse și servicii, se construiește în ani și ani, dar poate fi oprit într-o lună, dacă nu ați fi voi, clienții.
Vă spunem azi ce înseamnă ca un ”brand românesc” să treacă prin pandemie și să celebreze 23 de ani prin a adăuga încă un atribut la cele de autenticitate care ne fac mândri de Andu Sports. Adăugăm Flexibilitate, la Tradiție, Calitate și Dedicare.
Sunt caracteristicile noastre, iar pentru voi sperăm să fie motive să ne veniți alături.
Formula care ne-a adus aici, ca brand românesc din 1997
Pentru unele afaceri pandemia COVID-19 a însemnat ani din viața firmei scăzuți, pentru alții a însemnat uși închise sau reconversie în spatele ușilor.
Și noi am făcut-o, când de la treninguri și echipamente pentru a face efort de plăcere…
Am început producția de combinezoane, și în martie-aprilie am avut 3 săptămâni în care producția noastră a fost axată pe combinezoane pentru efort de nevoie.
Andu Sports face design, producție, distribuție și comercializare de articole vestimentare sportive. Și mai face ceva, din inimă, de la Sibiu: Mulțumește. Celor care sunt alături de noi, în echipă, și celor care ne aleg.
Suntem mândri pentru cele 2 motive ce fac formula să funcționeze: Sport și Suport
Pentru Sport – cuvântul care ne definește și ce ne face mândri să fim un brand românesc, haine sport și produse pentru acest domeniu și oamenii care iubesc mișcarea.
Pentru Suport – și comunitatea de aproape 40.000 de urmăritori și clienți care ne transmit asemenea mesaje.
Aceștia sunt cei 4 pași pe care i-am făcut constant în 23 de ani de brand românesc de haine sportive.
Îi poți număra pe o mână și i-am repetat constant, până anii de la nașterea brandului nu am mai putut să îi numărăm nici pe 2 mâini. Nici pe 4.
- Știm ce facem și facem bine, tot mai bine. Ne axăm pe articole vestimentare din fibre naturale și ne dorim să generăm trenduri pe piața locală. Folosim materie primă și materiale de calitate, pentru că acestea sunt valorile noastre.
”Afacerea noastra trebuie să rămână una “curată” atât pentru mediul înconjurător cât și din punct de vedere al eticii de lucru.”
- Implicare în comunitate – am dezvoltat parteneriate de sponsorizare complete sau parțiale, cum e cel cu Dinamo Știința București la baschet și cu mai multe evenimente sau cluburi sportive. Suntem partener al salii Transilvania din Sibiu.
- Sprijin în comunitatea de afaceri – Am dezvoltat o rețea de 200 de magazine mai mici partenere în țară. Ne vindem produsele online pe site-ul nostru sau prin agenți de vânzări direct la cluburi sportive și dezvoltăm platforme online pentru promovarea partenerilor noștri – andub2b.ro. Ținem legătura.
Iar printre clienții noștri, afaceri sau cluburi care și ele au nevoie de ajutor acum: Sport Arena Streetball, SCM U Craiova, CSU Sibiu, Dinamo București, BCM U FC Argeș, Athletic Constanța, CSM Satu Mare, FCC Baschet Arad.
- Respect pentru echipa proprie – Suntem 90 de toți. Am început cu 3. Am început ca o familie în sensul clasic și am devenit familie prin prisma a cum lucrăm și creștem împreună. Poate doamna Lazar Teodora, angajată din prima zi de funcționare a brandului, martoră la nașterea pijamalelor cu dalmațieni cu care am început, și care urmează să se pensioneze în câteva luni ar spune mai bine cum e să lucrezi 23 de ani ca să crești un brand românesc.
Noi știm doar că acești 4 pași pot fi opriți oricând, dacă nu ați fi voi, clienții.
Un brand românesc și hainele sport în pandemia care ne-a ținut acasă
Cum a fost in pandemie la Andu? Extrem de dificil, cu 1 caz în colectiv, ce din fericire, a fost asimptomatic.
Dar nu am întrerupt lucrul nici măcar 1 zi. În primele săptămâni am încercat să împărțim cât mai mult prezența fizică la birou.
Dar cel mai fericit moment în perioada aceasta se întâmplă zilnic de câteva luni. Faptul ca toți colegii noștri au rămas uniți și își doresc să contribuie la depășirea acestei perioade atat de delicate pentru întreaga țară.
Ajută un brand românesc: haine, cultură și ajutor, în loc de negativitate și ură
În loc să ne concentrăm pe lucrurile care ne limitează (libertatea, alegerile), ne alăturăm optimiștilor care găsesc noi moduri să ajute orice brand românesc.
”Să nu urâm circumstanțele, ci să urăm ”Sănătate!” celor din jur și afacerilor la care ținem.”
Prin cele 2 lucruri de mai jos, te îndemnăm să sprijini alături de noi comunitatea.
Ele sunt în puterea ta de CLIENT să le faci.
Prin ele, salvezi un brand românesc și o tradiție care încearcă să spargă tiparele vechi și preconcepute.
- Cumpără local, cu ocazia sărbătorilor Internaționale, de la Black friday la Crăciun. Pe rețelele sociale deja au pornit campanii de sprijin. De la #promovezromania cu 234.915 postări și mai noul #cumparalocal cu alte 7.346 postări, ne dorim să ducem mai departe mișcarea. Doar suntem brand sportiv.
Avem și noi, la Andu, branduri românești care ne fac mândri să le stăm alături pe liste și în preferințele voastre. Dedeman, SaladBox, Cărturești, doar ca să vă spunem de 3.
Și zi de zi ne alăturăm celor care caută, dau inimi și cumpără.
- Implică-te, mergi la târguri locale și magazine locale, alege calitate, donează ce nu folosești și sprijină inițiativele românești.
Alege un #produsromânesc pentru că dacă noi avem încredere în ceea ce producem, e pentru că noi credem în România și pentru că știm că nu suntem cu nimic mai prejos decât concurența externă.
Viitorul Andu și promisiunea către VOI
Greul nu a trecut, poate acum începe. În continuare există întârzieri în lanțul de aprovizionare și zilnic descoperim provocări noi cu care nu eram obișnuiți înainte de pandemie.
Dar ne dorim să ne păstrăm viziunea de a ne extinde și în afara țării, la nivel mondial. Pornim încet, pentru că nu ne interesează să producem volume doar din dorința de a vinde volume. Acordăm foarte multă atenție întregului proces de producție precum și colegilor noștri. Și ne mândrim cu cine suntem, de unde am pornit și cu toți pașii de până aici.
Și ne mândrim cu voi, cei care ne urmăriți și alegeți.
Pe final, o amintire în plus, așa, din melancolie pentru alte branduri românești: dispărute acum, mai auzim de ele doar prin bazare sau reclame vechi, le găsim pe la bunici sau le vedem prin reclame vechi cum e cea de mai jos. Ne amintim poate greu de ele, din auzite, pentru că nu toate au norocul lui Pegas, să fie renăscute.
Avem puterea, împreună, să facem din granițe închise posibilități deschide și să vedem România cu alți ochi. Ce are de oferit ca locuri, ce o face mare ca spirit, ce o duce mai departe în afacerile care încep un brand românesc. 2020 sigur a fost un an greu, dar poate fi stratul de cenușă atât de benefic trandafirilor când cineva are mare grijă de ei în sezon.
Mulțumim că ne alegeți zi de zi, sezon de sezon.
Cu drag, echipa Andu.
Despre ce am mai scris:
Cum alegi echipamentul de sport potrivit
La școală în 2020: cu Sport și 5 lecții pentru Sănătatea Copilului!